Пролетна ваканция от 01.04 до 12.04!

НЯМАТЕ право да пишете в замъка, позволено е в домовете ви, Хогсмийт, Макрон-Али и Диагон-Али!
 
ИндексВъпроси/ОтговориТърсенеПотребителиПотребителски групиРегистрирайте сеВход

Share | 
 

 Втори урок

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
Проф.Хейл
Преподавател
avatar

Брой мнения : 108
Join date : 15.03.2009

ПисанеЗаглавие: Втори урок   Нед Мар 29, 2009 12:52 pm

Учителят беше седнал на мекия си стол и бе вперил поглед в първокурсниците събиращи се наоколо.
-Здравейте!-усмихна се той.-Митология,митология.....Тя не е само една както казах в предния урок!Ще изучаваме различните видове,но специално тази година ще учим еволюцията на Гръцката митология.Може да не ни стигнат уроците за целия материал,който съм избрал,но в такъв случай ще я учим и във втори курс!-подде той-Е,да започваме,че нямаме много време.Запишете:-той замахна към дъската:
Древногръцка митологияДревногръцката митология е най-добре засвидетелстваната и популярна митологическа система в Европа. Съдържа множество от разкази за живота и подвизите на много герои и богове. Гръцката религия няма свещени книги и възприема и чужди божества в гръцкия пантеон. Гръцката митология е съставена отчасти от голям брой разкази, които обясняват произхода на света и детайли от живота и приключенията на голямо разнообразие от богове, богини, герои и героини. Тези разкази първоначално били формирани и разпространени под устна поетична форма. Оцелелите до наши дни извори от гръцката митология са литературни преработки на тази устна форма. Гръцката митология е отразена и в артефакти, някои от които са произведения на изкуството, особено в творбите на вазописците. Самите гърци се обръщали към митовете и свързвали с тях произведенията на изкуството, за да хвърлят светлина върху култови практики и ритуални традиции, които били древни и лошо разтълкувани.
"Митологическа библиотека", книгата, чийто предполагаем автор е атинския граматик Аполодор, който е живял през 2 в. пр.н.е., е единственото запазено съчинение, което излага в най-пълен вид митовете на Древна Гърция, макар че Троянският цикъл на Аполодор е изгубен след 9 в. Много древни литературни произведения също тематизират гръцката митология, например "Илиада" и "Одисея", поемите на Овидий и "Диалогите на боговете" на Лукиан. Систематизацията на гръцките митове води началото си от 6 в. пр.н.е., от т. нар. логографи — автори на исторически съчинения, най-известни от които са Ферекид, Акусилай и Тукидид (5 в. до н.е.). Техните следи се откриват в трагедиите на Софокъл и Еврипид, както и в комедиите на Аристофан. Критично и с неверие към митологията се отнасят най-напред софистите и Ксенофан по времето на Пелопонеската война (431-404 г.пр.н.е.).
Една от основните характеристики на древногръцката митология е нейният политеизъм — наличието на много богове. Друга характерна особеност за нея е, че тя е антропоморфна — древните гърци си представят боговете в човешки вид, с човешки черти, начин на поведение и пр.
Древногръцките божества са почитани наравно в цяла Гърция, но култовите практики са били различни за различните места. По този начин митовете, които се разказват за тях са различни и имат много различни версии.Собствените ни митове наричаме реалност” е една от аксиомите, с които A. P. Рък и Дани Степълс започват “Света на Класическия Мит”. За гърците митологията била част от историята им. Малко хора са смятали, че има истина зад сведенията за Троянската война в “Илиада” и “Одисея”. Гърците използвали мита, за да си обясняват природни феномени, културни промени, традиционни вражди и приятелства между племената и народите. Било гордост за тях да проследят произхода на някой водач от митологичен герой или бог.В същото време гръцкото тълкуване на боговете се променяло, за да се приспособи към културната им еволюция. Например, докато митовете за любовни връзки между мъжки богове и мъжки герои се появяват едва в средата на архаичния период, започнал около последната трета на VII век, такива истории станали все по-чести. Всички богове, с изключение на Арес, накрая се сдобиват с възлюбени момчета, и така правят много от героите, като Херкулес. Преди това съществували митове за любов между мъже, като тази между Ахил и Патрокъл. В наши дни тези връзки се разглеждат просто като хомоеротични, като става значително объркване за това кой да се счита за ераст и кой за еромен. Тези развития били необходими, за да узаконят паралелното развитие на педагогическата хомосексуалност, за която се смята, че е била демонстрирана към 630 г. пр.н.е.
Изтънчените гърци претърпели културна криза през V век пр.н.е., когато нараснала грамотността сред хората и развитието на логиката причинило сравнително по-скептична мисъл. Най-голяма жертва на тази криза станал Сократ.
От друга страна, няколко радикални философи като Ксенофан, към VI в. пр.н.е, вече започнали да определят разказите на поетите като богохулни лъжи. Този ред на мисли намерили най-голям израз в произведенията “Република” и “Закони” на Платон. През V в. пр.н.е. трагикът Еврипид често играел със старите традиции, подигравайки се с тях, и чрез гласа на своите герои вмъквал нотки на съмнение. В други случаи Еврипид насочвал остра критика към поведението на своите богове. Първо александрийските поети, а после и по-голямата част от литературните митографи в ранната Римска империя често приспособявали митовете за гръцките персонажи по начини, които не отразявали по-ранните религиозни схващания. Много от най-популярните версии на тези митове, достигнали до наши дни, всъщност са дошли от тези измислени преразкази, които може би са замъглили архаичните вярвания.

-Това е!Домашното за следващия път:
~~~Пожелание си изберете едно от имената споменавани в урока и разкажете за него,колкото се може повече!~~~Въпроси?

_________________
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Dark Angel
Първи курс - Грифиндор
Първи курс - Грифиндор
avatar

Брой мнения : 143
Join date : 03.03.2009

ПисанеЗаглавие: Re: Втори урок   Чет Апр 02, 2009 9:10 am

Беше станало време за Митологията .Роса влезе в кабинета доста в мелахолично настроение,защото нейната приятелка Ванеса се местеше в друго магическо училище. Роса седна тихо на своя чин до който стоеше другата и приятелка Сиси след което първокусничката си забоде лицето на чина и заплака.Естествено нейната приятелка Сиси забеляза това и започнава да и задава въпроси.
-Защо плачеш Рос.Какво те мъчи че така да рониш сълзи.
С тих глас Роса каза.
-Мъчно ми е за Ванеса че напусна училището.Сега никога няма да можем да се видим пак.
-Не говори така мила.Ванеса не е умряла,а просто се премести в друго училище.Ние пак сте се виждаме и ще се организираме най-различни партита а й сте си пишем писма.Единственото различно нещо сте е че по-рядко сте се виждаме с ней. А й Роса Ванеса не би искала да те гледа със насълзени очи.
След кратък период от време Роса вдигна високо гласа обърса си сълзите си с бялата си кърпичка и каза.
-Права си Си,не е болка за умиране а й сте се виждаме често с нея.
-Така е.А също така изглеждаш ужасно когато плачаш.
-Много смешно.-каза Роса и се сборичка с Сиси.
Приятелките престанаха да се боричкат когато влезе професора и той започна да им преподава урока за гръдската митология.
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
 
Втори урок
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Пролетна ваканция от 01.04 до 12.04! :: Втори етаж :: Втори етаж :: Митология-
Идете на: